onsdag 26 mars 2014

Bokväskan äntligen klar!


Här kommer en tutorial jag gjort själv haha.
Resultatet:

Beskrivning:

Målade boken svart som jag senare ångrade och skrapa bort då jag hade svart spets jag ville använda!




Målade den vit och limmade på svart spets med mod podge decoupage lim!


Började sedan att limma fast tre vikta tygremsor på varje sida som senare ska bli handtag!

Limmade över några sidor efter jag limmat fast handtagen!

Började sedan skära ut sidor och började få lite smått panik då det såg hemskt ut! Hade även på lim 2 lager innan jag målade!


Bestämde mig för att måla hela in och utsida svart!
Trekanterna klippte jag bara ut exakt likadana och ställdeboken på kant och limmade fast en del åt gången och när ena hade torkat helt och den andra hade ena sidan torkat helt på spände jag upp den och limmade fast den sista delen så det blev jämt! Trekanterna är gjorda av vitt tyg samt spets som limmats ihop med mod podge, mycket tjockare och hållbarare efter, känns ungefär som tallriksunderlägg! Har även vikt dem inåt och satt på klämmor där den vikt sig och lät det vara över natten så dem åker inåt automatiskt när man stänger!

Och till handtagen! Jag skulle egentligen flätat dem men jag tyckte att det såg dåligt ut så bestämde mig sedan för att knyta spetsband istället! Funderar även på att ta bort dem helt då jag inte blev helt nöjd med dem och sätta dit kedjor istället men får se hur det blir!
Det var iallafall riktigt roligt och jag skall köpa en bok snart då jag inte jag några jag vill offra och göra en ny någon spännande färg!